Brev:
Flaskegivning liggende
7. januar 2024
Alder:
2 mdr.
Flaskegivning liggende
Hej Helen
Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur til at skrive til dig.
Jeg har en dreng, som nu er 2 måneder gammel, og som får fuld flaske. Nogen gange er han begyndt at protestere, når han skal spise, han græder, virrer med hovedet, spytter flaskesutten ud og det kan tage lang tid at få ham til at acceptere flasken, selvom han faktisk er sulten.
Jeg har fundet ud af, at hvis han får flasken liggende, så vil han nogen gange gerne tage imod den og vi undgår hans gråd og protester. Men, er det okay at han får flasken liggende? Altså uden at være i min favn?
Jeg vil lige nævne, at han aldrig ligger alene, han altid ligger ved siden af mig, imens han får sin flaske og hvis han ligger i sin lift så er jeg altid hos ham og holder ham i hånden undervejs osv. Men er det okay?
Jeg er bange for, at jeg gør noget forkert og at det ikke er godt for ham. Jeg har forsøgt at amme, men det lykkes ikke selvom vi brugte penge på en ammevejleder, og jeg har hele tiden prioriteret at sidde med ham, give ham masser af hudkontakt osv. fordi jeg jo fik at vide, hvor vigtigt det var, men nu fungerer det heller ikke...
Jeg ved ikke, hvad jeg så skal gøre og jeg håber du kan hjælpe.
Mange hilsner
Førstegangsmor