Flaskegivning liggende

7. januar 2024

Alder:
2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen

Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur til at skrive til dig.

Jeg har en dreng, som nu er 2 måneder gammel, og som får fuld flaske. Nogen gange er han begyndt at protestere, når han skal spise, han græder, virrer med hovedet, spytter flaskesutten ud og det kan tage lang tid at få ham til at acceptere flasken, selvom han faktisk er sulten.

Jeg har fundet ud af, at hvis han får flasken liggende, så vil han nogen gange gerne tage imod den og vi undgår hans gråd og protester. Men, er det okay at han får flasken liggende? Altså uden at være i min favn?

Jeg vil lige nævne, at ...

Annonce

... han aldrig ligger alene, han altid ligger ved siden af mig, imens han får sin flaske og hvis han ligger i sin lift så er jeg altid hos ham og holder ham i hånden undervejs osv. Men er det okay?

Jeg er bange for, at jeg gør noget forkert og at det ikke er godt for ham. Jeg har forsøgt at amme, men det lykkes ikke selvom vi brugte penge på en ammevejleder, og jeg har hele tiden prioriteret at sidde med ham, give ham masser af hudkontakt osv. fordi jeg jo fik at vide, hvor vigtigt det var, men nu fungerer det heller ikke...

Jeg ved ikke, hvad jeg så skal gøre og jeg håber du kan hjælpe.

Mange hilsner
Førstegangsmor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder